I går var det dags igen för Ziggy att åka hem till Angelica för att få lite "egentid". Hon lägger all sin tid bara på honom och han får extra mycket motion och hjärngympa, vilket är välbehövligt för en stollare som växer upp i en småbarnsfamilj. 
Egentligen var tanken att jag skulle åka hem till henne i eftermiddag för att vi skulle köra ett gemensamt träningspass med stollen, men hon hade fått ryggskott stackarn så det får vi skjuta på.
 
Angelica hade passat på att öva stegförflyttningar med Ziggy igår vilket jag tänkte jag skulle fortsätta med den här helgen. Fotgåendet har varit lite segt och Ziggy vill gärna hålla en intensiv ögonkontakt = att han går lite väl långt fram. Sitter just nu och läser igenom Eva Bodfäldts artikel "dansa med hundar" för att få lite verktyg att jobba med (tycker att hon förklarar väldigt bra och dessutom ger mig en funderare på vad jag gör för fel vilket gör att Ziggy gör fel). Vi måste jobba mycket hårdare på kontakt och följsamhet jag och hunden...
 

1 kommentarer

Elin o Olle

17 Aug 2013 01:23

Men va roligt, en liten halv bror till min pojke :)
jag tror jag har kontakt via instagram med en helbror till din pojke, han heter Hugo, om de e något du känner igen? för de e oxå från Leringen divan doris o han blev 1år iår ^^
Vart i de avlånga landet håller ni till? vi bor i Mariefred ca 7mil söder om sthlm :)

Svar: Inget jag känner igen, har tyvärr inte lyckats få kontakt med något av Ziggys helsyskon, men det vore väldigt kul! Alltid roligt med lite "gener" :)Vi bor i Borås, far, far away från allt känns det som ^^
Ziggy

Kommentera

Publiceras ej